tisdag 26 april 2011

Fler lagar på nätet!

Internet är ett El Dorado för idioter.
Vem som helst släpps lös.
Vad som helst får tydligen sägas. I alla fall utanför Kina och Nordkorea.
Det krävs ingen licens för en internetuppkoppling. Det är synd. Och skam.

Det borde införas antagningsprov för att få ge sig ut på den digitala motorvägen.
Meningslösa mähän som stoppar upp trafiken med sitt jämmerliga trams.

"Kolla mina skor!"
"Här är min kompis!" (suddig bild tagen ur obegriplig vinkel)
"Jag är så poppis, jag är professionell bloggerska!"

Nej, det är du inte! Du är inte "proffsig", du är en tjatig tonåring med bekräftelsebehov.
Poppis!? Be mig om ursäkt! Man är inte populär bara för att intellektuellt underutvecklade tonåringar har så innehållslösa liv, att DITT liv verkar spännande vid en jämförelse. Det enda som är mer tragiskt än ditt ordbajsande, är det faktum att folk läser det.

Därför vill jag införa Sharia på Nätet!
De bloggare som inte har vett att korrekturläsa sina inlägg, inte kan avstava korrekt, eller vet vad kommatecken är till för, ska få händerna avhuggna. Dels för att förhindra återfall, men också för att avskräcka andra genetiska sjunkminor från att dyka upp på cyberrymdens radar.

Släng en burka över din skärm! Eller dig själv! Varför inte båda?
Sexist? Absolut inte!
Värdelösa "bloggare" finns det gott om, av båda könen. Eller alla tre, för att ta tillvara på den lilla grupp queerteoretiker som inte vet vare sig vad dom är eller hur de ska hantera det.

/Mr Dibb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar