onsdag 27 april 2011

Stelopererade åsikter

Jag har en vän som jag tycker ganska mycket om. Trots en mängd brister. När jag nu räknar upp alla brister kommer ni undra; Varför är du vän med denna snubbe överhuvud taget. Jag tror det har att göra med att han är en lojal vän som inte glömmer bort mig när jag är bortrest stora delar av året. han är också ganska kvick i repliken vilket jag gillar.

Så. Nu var det slut på det snälla...

Han har en kroppsbyggnad som mest kan likans vid en byggkran.
Han är lika smidig som ett betongfundament. På alla fronter.
Han har ett ansikte som man önskar skulle varit ett beta-test från naturen och att de sen inte användes i slutprodukten.
Han har ett garv som går genom betong. Det skär sig i öronen, både volymen och ton.
Han har som jag sa tidigare total avsaknad av social kompetens. Han kan kläcka ur sig det mest absurda efter det andra.
Han hävdade bestämt att homosexualitet var en identitet man tog på sig för att verka svår och emo. Att man ville vara lite martyr. Att föräldrar brustit i sin uppfostran. Homosexualitet fanns alltså inte på riktigt enligt hans resonemang. 

Han har väldigt svårt att låta mig slutföra mina meningar och försöker alltid avsluta dem åt mig. Ofta är han helt ute och cyklar. Sen så är han expert på att lyssna på det man säger med en vinkling. Allt man säger vinklas och tolkas lite fel och vridet som Aftonbladets Klick-journalister.
(Hur intressant är det att se ett bildspel med Victoria Silverstedt på sin "sex-semester"? HUR?! Varför får inte hon åka på semester utan att bli uthängd!? Och vaddå "sex-semester? Det var 6 st bilder på hon och en ful gubbe... KOM IGEN!)

Han var HELT oförstående när hans dåvarande flickvän inte gillade att han hade massa porr hemma. För mig är detta helt logiskt. Inte för honom. Han sa till henne:
"Du är fin och så, men tjejerna i filmerna är snygga".... EEEEE VA!? 
Behöver jag säga att det tog slut ganska snabbt efter det?

Han är med andra ord helt hopplös i en del sociala sammanhang. 
Jag vet ännu bara ett enda område där han essar och är grym. Jag ska inte avslöja vad det är för att slippa röja hans identitet. Men det har att göra med hans arbete i alla fall. Men på andra områden kommer det ofta till korta.. Av någon anledning.

/D. Svider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar